Len vypisy z diskusie

01.07.2010 02:06

bedinim mi s kamošom sme postavili Scholl girl obvod a skušal som nabijat bateriu no odber bol 0.02A a do baterky nejak nič neukazuvalo ale prud tam musel ist lebo bateria stupala , no zle akumulatory som nabil napr na 12 V ale padly na 5V jak mali aj predtym

Primary bateria 12.4V sekundary 7.9V (obe baterky su 1.3Ah 12V)
ča nabijania neviem dal som včera ich nabijat ale neska som našiel obvod vypnuty teda resp nešlo to lebo asi sa poruchal magnet (odlepil) pri poslednom merani malo P 12.01V a S 9.75V
potom som až dnes rano P 12.05 a S 9.14

chyba je to že kamoš sice som mu opakuval že ked bateria klesne na 11.5 Voltov nech ju neha tak lebo jej naloži a aj tak je nakladal je tak že mala 7.9 V a pritom je to 12V dufam že neni odrovnana ...
on skušal bediniho a nedarilo sa mu to roztočit on ma male neodymi (silnejšie) ale potrebuje slabšie a vačšie ferity asi tak velke ako je priemer cievky napr 3 cm vtedy to ide dobre ...
chcem spravit koleso jak ma bedini to z bicykla

zatal vysledky su zle ... ešte zostava neni ta prava orechova ale ide to

no bateriu nabilo do 9.75 (12Voltova) takže efektivita je zatal nizka myslim že chyba je v konštrukcie el obvod je ok ...

magnety mam na disku hdd ... pozitivum je že sa to toči a nabija ...

zatal som nemeral nič nič nabijana bateria mala 10.5V nabijaca 12 dal som nabijatt na chvilu počkam kym sa ustali ,, zatal to z efektivitu vyzera tak že energia primarnej nestači dobyt sekundar odhadujem efektvitu 50% raz už primar som musel nabit s normal auto nabijačku , vela energie zhltne nekvalitne postaveny rotor , ale to už tento tyžden dufam zmeni dojdu magnety a dam tam koleso z bicyklaa jak to ma rick fridrich pojde to na klasickom sg obcvode ... zatal už nemam čo napisat dakujem ti za cenne informacie priebežne ti budem posilat info cawk

 

bedini
myslim že všetko sa začina na dobre obracat dostal som magnety pokusim sa to už zreplikuvat dokonale potom ti pošlem vysledky , už mam cyklo rotor hotovy zachvilo to cele osadim a ešte neskta testujem ...

 

 

tak a vysledky su tu

urobil som to na kolese z bicykla (hlinikove nemagneticke) vyšlo mi 15 magnetov 5x3x1.5
https://www.magsy.cz/sk/product/27510.feritovy-magnet-50x30x15-mm/ magnety som snažil davat
čo najpresnejší dokym som nedošiel na konec a zistil že budem mat vačšiu medezeru ako normalne mam
8.5 medzi magnetmy a jednu 10 cm hmm.. musim to zmenit ale pre tento krat som to otestoval tak

koleso je ok ma len malu frikciu (to je chvenie ) to citim ked priložim na desky ruku ..

cievka ma viac ako 850 zavitov jadro som dal taky klin z velkeho rele (mal byt zvaraci drot )

baterie male 1.3 Ah 12V jedna bola vybita na 11.5 tu som dal jako sekundarnu kera sa bude nabijat

obvod som spusti nabijanie trvalo asi 3 hod

primarna mala na začiatku 12.7 na konci 12.05 sekundarna 11.8 a predtym som tiez nabijal len s inym rotorom ale robi to to iste zo začiatku nabija ked ma napr 12V a sec 10 V tak napetie rastie dobre na sekundari ale jak sa dostane na 11V už rastie pomalšie a pomalšie nakoniec to dopada tak že rotor sa toči ale bateria už neraste , takže už len vybijam primarnu a do sekundarnej davam malo , robilo mi to aj na rotoroch s hdd 1 to robil druhemu som dal ine magnety a išiel lepšie ... možno ten rotor bude treba nejako .. uff

na zaver odpojil som baterii obidve a potočil kolesom tam kde zapajam primarnu bateriu som dal led diodu a ta začala blikat čim rychlejšie točim tym viac , skontroluval som magnety či mam rovnako poly všetky , všetky boli severom von ja som sam v škole učil že el prud sa indkuje len ked stridaju magneticke polia sever juh ne sever sever ... a cievka ked nevediem el prud tak ma len velmi slabe poly aj to musi mat jadro v sebe

no teraz musim vyriešit nabijanie verim že to pojde len neviem v čom je ta chyba tipy som poslal vyšie
frikcia rotoru, rotor , jadro cievky